29.05.13

Науковий керівник: друг, ворог чи ніхто


Прочитала в неті про обов'язки наукового керівника. Ні то був не міністерський документ (як добре, що такого не існує!), то навіть крутіше – неписані закони. У трохи спрощеному вигляді це виглядає так:

1. науковий керівник призначається з метою «надання теоретичної і практичної допомоги під час написання дипломної роботи» – отже, він помічник, ДРУЗЯКА

2. науковий керівник не є ні співавтором, ні редактором дипломної роботи, а отже дипломник не має розраховувати на те, що керівник поправить в роботі всі помилки – НІХТО

3. на першому етапі науковий керівник консультує при виборі теми, розглядає і коректує план роботи, дає рекомендації при укладанні списку літератури – ніби помагає, ДРУГ

4. консультує з питань, які викликають труднощі – о, знов помагає, таки ДРУГ

5. в процесі роботи науковий керівник є опонентом, він вказує дипломнику на недоліки його роботи і рекомендує їх виправити – ага критик і роботою нагружає; можна сприйняти як ВОРОГА

6. До рекомендацій керівника дипломник може відноситись критично. Він може їх відхилити, адже відповідальність повністю лежить на ньому – значить таки НІХТО

7. Після отримання остаточного варіанта роботи, науковий керівник виступає експертом, складає письмовий відгук, у якому рекомендує чи не рекомендує роботу до захисту – так, схоже дружба закінчилась і тепер студент може навіть нажити собі ВОРОГА, особливо якщо  здуру вирішив скористатись порадою у пункті № 6.

Отже, в ідеалі керівник мав би бути ДРУГОМ або НІКИМ. Зауважте, це великою мірою мало б залежати від студента, адже на ньому «висить» уся ініціатива і відповідальність. Під час написання роботи студент можете сприймати керівника як ВОРОГА, особливо якщо дуже чутливий до критики, або взагалі не планує себе переобтяжувати такими дурницями, як написання курсової чи диплому. Але якщо подивитись з іншого боку, послуги керівника зовсім не є обов'язковими.

В реальності. Якщо керівник абсолютно не подібний не мати Терезу, нехтування його порадами, може призвести навіть до того, що студент не отримає рекомендацію до захисту. Так, в реальності керівники бувають різними. Так, в реальності студенти бувають різними. Так, в реальності стосунки бувають різними. Але робота завжди тільки студентська, тому студент її має захищати, з ДРУГОМ, без НІКОГО чи навіть всупереч ВОРОГОВІ.