31.05.13

Я вмію



                                            Вероніка Шостак

                                                 Анна Брацук

                                            Сергій Гоменюк


Колись дуже давно, мабуть у доісторичні часи, ще навчаючись на 4 курсі Львівської академії мистецтв, я працювала вчителем малювання у звичайній середній школі. Пам'ятаю, як школярі-п’ятикласники могли впевнено намалювати що завгодно, пам'ятаю і шестикласників, які могли дещо намалювати і, звичайно, семикласників, які вважали, що малювати вони абсолютно не вміють. Так приблизно у віці дванадцяти років більшість з нас закінчує свою «художню кар'єру». Для багатьох це також час, коли цінність знань та умінь назавжди зупиняє бажання творчості. Як писав Абрахам Маслоу у "Motivation and Personality" (1954), креативність властива кожній людині від народження, але більшість губить її в процесі соціалізації і лише дуже мало людей виносять з дитинства або ж знову здобувають вже у дорослому віці.

Це практичне завдання з «Історії образотворчого мистецтва» для студентів-акторів не було обов'язковим. Формат – як мінімум А2, фарби – гуаш, техніка – як Поллок. Більшість виконала завдання з задоволенням. Ніхто не скиглив: «я не вмію». Бо вони люди творчі.